Кошик
50 відгуків
Як визначитися у виборі запчастин?
Контакти
Самгор - запчастини для Opel Combo та Fiat Doblo
Наявність документів
Знак Наявність документів означає, що компанія завантажила свідоцтво про державну реєстрацію для підтвердження свого юридичного статусу компанії або фізичної особи-підприємця.
+38067900-53-33
+38044360-49-95
Петро
УкраїнаКиїв
+380679005333
Мапа

Як визначитися у виборі запчастин?

Як визначитися у виборі запчастин?
Часто від клієнтів, при виборі запасних частин на автомобіль, доводиться чути запитання: “Що Ви порадите?”. Воно майже однаково звучить від різних автолюбителів, але під час подальшого спілкування розумієш, що кожен клієнт вкладає в нього свій зміст.
    Виявляється, що одного цікавлять найдешевші варіанти: “Готую машину на продаж…”, “Не бачу сенсу платити за бренд…”, або банальне останнім часом “Складна фінансова ситуація…”. Інший навпаки націлений на відомі бренди, за англійською приказкою “Ми не такі багаті, щоб купувати дешеві речі”.  Хтось намагається відшукати “золоту” середину…
    Насправді ж, на моє переконання, ситуація із запчастинами в системі координат “ціна – якість” мало чим відрізняється від загальної картини серед інших промислових товарів, більш звичних для нас у побуті, або ж професійній діяльності (побутова техніка, одяг, меблі, дитячі іграшки тощо).
    Візьмемо до прикладу річ знайому кожному, скажімо, електрочайник. Ціни між екземплярами відомих марок і найдешевшими “ноу-неймами” відрізняються в три-чотири рази. Так от, перший варіант, якщо його не кидати на підлогу, не вмикати в 380 В, не залишати з водою на морозі і т.п., тихо і спокійно слугуватиме довгі роки. А от другий варіант, це вже лотерея: в одного через місяць накрився термовимикач, в другого через два місяці протікає корпус, в третього через пів-року згоріла спіраль, а “найживучіший” з них навряд чи прослужить більш ніж 30-40% терміну експлуатації чайника відомого виробника. От і виходить, що якщо треба купити чайник на дачу, де він вмикатиметься п’ять разів на місяць в теплу пору року, то можна ризикнути й купити дешевий. А якщо купуємо скажімо в офіс, або у велику сім’ю, де він закипатиме по десять разів на добу 6-7 днів на тиждень, то можна лише уявити на скільки вистачить дешевого екземпляра, і певно є сенс довіритися відомому виробнику.
Ситуація з запчастинами багато в чому подібна. Звичайно є й специфічні нюанси, які можуть мати часом суттєвий вплив, в тому числі й на дорогі якісні запчастини. Більшість деталей автомобіля не працюють самі по собі, вони є у тісній взаємодії з іншими елементами та вузлами машини, незадовільний стан яких може мати вирішальний вплив на встановлену запчастину. Наприклад, можна часто замінювати сайлентблоки, проклинаючи всіх виробників, а виявляється, що причиною їх пошкодження є підігнутий важіль підвіски, або скаржитися на сторонній шум або нерівномірне стирання гальмівних колодок, а проблема насправді в зношених фіксаторах, або супорті, що підклинює . Великого значення має дотримання майстром технічних вимог і наявність у нього спецінструменту під час ремонту автомобіля.  Скажімо, якщо встановити амортизатори, попередньо їх не прокачавши, або молотом набивати підшипник у маточину, то годі й сподіватися на очікуваний ефект від здавалось би якісної запчастини відомого бренду. Ну і нарешті умови експлуатації мають бути адекватними. Якщо відремонтувати підвіску і літати не помічаючи вибоїн, або замінити паливну форсунку і заправлятися з каністри у перекупщика на узбіччі, ще й замінюючи паливний фільтр раз на 20-30 тис. км, то про що може бути мова?
    Також часто доводиться чути від клієнтів запитання про ту чи іншу запчастину на кшталт “Скільки вона в мене пройде?” або “На скільки мені її вистачить?”. Чому я не беруся давати відповідь на такі запитання? Навіть беручи до уваги лише наведену вище інформацію можна уявити наскільки гіпотетичною була б ця відповідь. Гаразд, уявімо що придбані запчастини будуть встановленні з повним дотриманням технології й використанням необхідного інструменту, взаємодіятимуть зі справними вузлами автомобіля, власник машини експлуатуватиме її акуратно, вчасно робитиме технічне обслуговування. Але ж є ще індивідуальні особливості експлуатації автомобіля: хтось їздить переважно в місті, хтось в сільській місцевості; в одного режим “старт-стоп”, в іншого переважно “траса”; в когось машина постійно завантажена під зав’язку, в іншого бігає порожня; хтось постійно з усієї сили тисне по черзі або на акселератор, або на гальма, інший плавно прискорюється й накатом уповільнюється; одна машина не глушиться по 14-16 годин щоденно, інша має короткі пробіги й не встигає навіть толком прогрітися, та багато інших факторів. Ось чому не варто сподіватися на мало-мальськи точну відповідь на ці питання. До того ж тут є психологічний момент: продавець, що береться відповідати на це питання, в кращому випадку розповідає скільки на цій запчастині проїхала інша людина, в гіршому просто фантазує, щоб авторитетно виглядати перед покупцем. А покупець, отримуючи відповідь, уявляє скільки саме він користуватиметься цією деталлю. Звісно, що в більшості випадків очікуване не співпадає з “обіцяним”.
    Далі я хотів би розповісти які є основні типи виробників та постачальників запасних частин. Ні для кого не секрет, що завод-виробник автомобілів, не є виробником комплектуючих з яких вони будуть зроблені, а по суті є автоскладальним підприємством. Відповідно всі комплектуючі постачаються на конвеєр різними спеціалізованими заводами-суміжниками. Деякі з цих виробників відвантажують всі комплектуючі лише для фірми-виробника автомобілів (зазвичай це дорогі запчастини малого попиту розраховані на весь термін служби автомобіля, наприклад, блок циліндрів двигуна, картер коробки передач, несучі елементи кузову, деталі салону тощо). Інші суміжники можуть самостійно продавати їх на вторинному ринку запчастин під власною торговою маркою (брендом) та/або постачати їх для інших фірм з метою продажу під своїми брендами. Це більше стосується запчастин, що мають сталий попит, наприклад, фільтри, колодки, деталі підвіски, двигуна і т.д. Відповідно автозапчастини бувають оригінальні (ті які постачаються безпосередньо компанією-виробником автомобілів якоїсь марки або марок) та неоригінальні, або іншим словом ліцензійні (всі інші запчастини від різних виробників та пакувальників). Варто зазначити, що компанія виробник автомобілів постачає весь перелік комплектуючих з яких зроблено автомобіль (але при цьому часто не постачаються окремі деталі до деяких агрегатів, лише весь вузол в зборі, наприклад кермова рейка, гальмівний супорт, паливний насос високого тиску тощо), в той час як сторонні постачальники є в різній мірі спеціалізованими (наприклад, виробники деталей підвіски, фільтрів, гальмівних систем і т.д.)
    В свою чергу, постачальників неоригінальних запасних частин умовно можна розділити на такі групи:
  • компанії, що займаються розробкою та виробництвом систем, агрегатів та окремих деталей для виробників автомобілів, і в свою чергу постачають продукцію на вторинний ринок під однією або декількома своїми торговими марками (напр. Robert Bosch GmbH, Schaeffler AG, ElringKlinger AG, Sogefi S.p.A. тощо)

  • компанії які займаються розробкою та виробництвом запчастин лише для вторинного ринку (напр. REMSA Eurofren Systems, S.L.; LPR s.r.l.; Ajusa; Freccia international srl тощо). Деякі з таких компаній, набувши досвіду та досягнувши стабільних показників якості з часом можуть також отримувати замовлення на конвеєр від виробників автомобілів.

  • компанії, що не є безпосередніми виробниками запчастин, так звані “пакувальники”. Вони під своїми торговими марками продають широкий асортимент запчастин різних заводів-виробників, обираючи їх на власний розсуд в залежності від цінового сегменту, в якому вони себе позиціонують (напр. Opar; Wulf Gaertner Autoparts AG; MaXgear Sp. z o. o. Sp. k.; Malò S.p.A. тощо)

    Варто відзначити, що цей поділ є в якійсь мірі досить умовний, тому що, наприклад, одна й та ж компанія зі світовим ім’ям може одночасно бути виробником одного сегменту запчастин в тому числі й на конвеєр (скажімо, амортизатори), іншого лише на вторинний ринок (пружини), а в третьому сегменті бути тільки пакувальником (опори амортизаторів, відбійники тощо). Також поширеною є ситуація, коли компанія-виробник не виробляє весь асортимент запчастин, який вона постачає на вторинний ринок. Іноді раціональніше якийсь артикул закупити у безпосереднього виробника й покласти в свою упаковку, ніж налагоджувати власне виробництво цієї запчастини.
    Далі мова піде про якість запчастин. Я би сказав, що якість запчастини, це по-перше, якість виконання нею своєї основної функції, по-друге, якість виготовлення цієї запчастини. Візьмемо, наприклад, радіатор системи охолодження двигуна. Основна функція його – відведення тепла від охолоджуючої рідини в навколишнє середовище в обсязі передбаченому виробником автомобіля, забезпечується правильно підібраними трубками (їхня кількість, діаметр, січення, матеріал) та охолоджуючими пластинами. Якість виготовлення – це наскільки довго цей радіатор зможе зберігати можливість відводити тепло в потрібному об’ємі, наскільки чітко він встає на передбачене конструкцією місце. Тобто наскільки якісно виконано з’єднання серцевини з бачками (чи не почне протікати від вібрацій), наскільки стійкий матеріал серцевини проти корозії (чи не проіржавіє в слабкому місці), нарешті, наскільки чітко дотримані геометричні розміри між точками кріплення, та чи передбачені всі необхідні елементи для кріплення суміжних компонентів. Відповідно радіатор відомого виробника з великою ймовірністю відповідатиме цим вимогам, тоді як у дешевого скоріше за все будуть недоліки, пов’язані як із низькоякісними матеріалами і зборкою, так і зі спрощеною конструкцією всього радіатора, що впливатиме на відвід тепла, якщо й не весь час, то в екстремальних умовах (їзда в горах, буксирування причепа, щільний літній міський трафік). Подібні аналогії можна навести до будь-якої запчастини, і чим вона складніша й більш технологічна, тим більший розрив в якості між дорогими й дешевими екземплярами.
    Практика показує, що запчастини від відомих у своєму сегменті виробників мають більш високий і сталий рівень якості, тоді як дешевий сегмент – це по-перше невисокий загальний рівень якості, по-друге, якість може суттєво відрізнятися від партії до партії (скажімо, ставить клієнт найдешевші рульові наконечники, і проїжджає на них 25 тис. км, в принципі задоволений, купує наступні того ж бренду, а їх вистачає лише на 3 тис. км).
Виходячи з усього написаного загальний висновок досить банальний. Ніхто Вам наперед точно не скаже, скільки яка запчастина Вам слугуватиме. Але продукція відомого у своєму сегменті виробника з суттєво більшою ймовірністю якісно виконає свою функцію у порівнянні з дешевими аналогами.
    І наостанок, хотів би пояснити за яким принципом підібраний мною асортимент запчастин. Для кожної позиції пропонується два основних варіанти: найякісніший (це зазвичай оригінальна запчастина, або запчастина від виробника на конвеєр) та найдешевший. Також для поширених позицій запропоновано один-два проміжних варіанти за співвідношенням “ціна-якість”. Ну і звичайно, є запчастини, які бувають лише в оригіналі, або навпаки лише неоригінальні.

Сподіваюся, ця стаття допоможе Вам визначитися з підбором запчастин до Вашого автомобіля. З повагою, Городенко Петро.

facebook twitter